Follow Me

Follow me:

Saturday, December 4, 2010

Fotomässan & 2.35:1

Förra veckan besökte jag och Morre fotomässan. Det var inte så kul som jag trodde att det skulle bli. Halva salen var fylld av olika företag som tillverkade kameror, men andra halvan var bara typ som en fotoutställning. Bingo Rimér var där och signerade sin bok. I en annan del av byggnaden pågick det en till mässa: gymnasiemässan. Så Morre och jag knallade över dit för att se om det var roligare. Det var det inte. Utanför hände det mer grejer.. om man nu tycker det är intressant att se på när polisen stoppat någon. =) Men något som var lite halvt chockerande på gymnasiemässan var att många rektorer och elever kom fram till mig och började prata om sina skolor.. och frågade vilka ämnen jag var intresserad av, som om de trodde att jag var där för att välja gymnasieskola. Jag vet att jag kan se lite barnslig ut ibland.. men 15 år?!

Senare på kvällen gick vi till 2.35:1 och festade med The Quantum Mechanics, Dirt Crew och Miss Nine. Det var en skön stämning där och kul att få utforska det lilla rummet också.. även fast väggarna känns lite morbida. :D När vi skulle gå och Morre hämtade våra jackor så kom det fram en man till mig, la sin hand på min axel och sa: "Du är så vacker". Det är inte varje dag man hör det precis.. men jag lyckades få fram ett "tack" i alla fall.. och sedan rodnade jag säkert. =) Morre som alltid har en lite annorlunda syn på saker och ting sa att han mannen kanske kom fram till mig för att han trodde att jag var under 18 år.. precis som de andra på gymnasiemässan. :D Vem vet, det var kul att få höra lite uppmuntrande ord från en främling.

No comments: