Follow Me

Follow me:

Monday, May 23, 2011

Melancholia

För några dagar sedan blev jag inbjuden till en exklusiv förhandsvisning (tydligen den enda) av Lars von Triers Melancholia. Jag kom just hem efter att ha spenderat mer än 2 timmar i biografen. Det var en del kända personer med i filmen: Kirsten Dunst, Alexander Skarsgård, Stellan Skarsgård och Kiefer Sutherland. Själva storyn är okej, lite rörig ibland men det gör inget för det är känslan man får av filmen som jag tycker är fantastisk. Det är svårt att beskriva, det är så många känslor på en gång som bubblar inom en. Så upplever jag filmen i alla fall, alla tycker ju olika. Den andra halvan av filmen tyckte jag var ganska deprimerande men inte på ett dåligt sätt. Jag kände mig bara.. sorgsen. Jag är inte alltid världens mest positiva människa precis.. och med tanke på allt som händer på den här planeten så är kanske lite Melancholia vad som behövs. Nu förstår du kanske inte alls vad jag menar.. så jag råder dig istället att gå och se filmen.

No comments: